Anasyaurah
music Player goes here
[ ]







  •    halo2....saja nak try je...r lama x update k...
  • Hari yang bermanafaat..
  • saya
  • Im tuwenty plus one!
  • Not feeling Good...
  • A touching love story
  • Assigment!!
  • Cita-cita saya??
  • Al kisah hari ini...
  • Baiknya dan sweetnya Dia.. ON Sunday, 26 February 2012 AT 8:21 pm
     





    Betul tak allah itu sweet pada kita..ce fikir..ce fikir balik...selama hidup kita apa yang dah kita dapat..apa yang dah kita lakukan..apa yang Dia bagi pada kita...
    banyak kan...
    Bagi sya,..banyak yang perkara yang membuatkan sya rasa Allah baik n sweet sangat...
    Alhamdulillah..selama umur kita tak kira lah dah berapa umur sekarang ne kita masih lagi bernafas kat bumi ne kan...
    dapat lagi menghirup udara segar,,,
    dapat buat macam-macam benda...kan2..??
    betul tak Allah sentiasa tolong kita dalam kesusahan...Dia sentiasa sayang pada kita..kadang-kadang kita tak sedar pun yang kita telah ditolong oleh Nya... waktu kita susah..kita mesti ingat allah...kita menangis..mengeluh dan kita mesti sebut..."Ya Allah'...maksudnya kita dah ingat pada Dia...bila kita tak susah..kadang-kadang kita tak ingat pun...so...kesusahan ne ada kebaikan juga...atleast..kita ingat dan sebut nama Allah...kita akan minta pada Allah...
    kalau ada kesusahan...janganlah mengeluh...insyaAllah..Dia akan bantu kita...kalau kita minta mesti Dia bagi kantak kiralah kita ne baik ke jahat ke mesti dapat juga....baik kan Dia...

    Allah berfirman:
    Karena sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan . sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.

    Perasan tak bila kita jalan sorang2... mungkin di tempat yang kita tak familiar sangat...mesti takut..dengan orang yang ramai...
    mesti dalam hati berkata...'janganlah bagi jadi apa2 pada aku...semoga allah lindungi aku...dahla sorang2 ne..."...ne dialog sya selalu...huhu
    Akhirnya...kita dapat juga melaluinya tanpa apa2 perkara yang terjadi....Allah dah selamatkan kita...Dia dah dengar isi hati kita..walaupun kita tak menadah tangan depan2 minta doa..kan2...sweetkan...
    Macamana kalau Dia tidak menolong kita..mungkin ada sesuatu akan terjadi..tapi itu semua rahsia Allah..

    "Katakanlah, " Jika kamu sembunyikan apa yang ada dalam hatimu atau kamu nyatakan, Allah pasti mengetahuinya," Dia mengetahui apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Allah Mahakuasa atas segala sesuatu."
    (Ali 'Imran: 29)
    Bila sedih mesti kita tak tahu nak luah kat siapa kan...suka nangis sorang-sorang..rasa macam berat sangat apa yang ada kat dalam kepala ne..tapi...Allah kan ada...Dia dah tahu...kita tak perlu pun nak susun ayat cakap panjang-panjang..segalanya dah tahu...Dia akan buatkan kita senyum kembali...

    Bila kita nampak something yang cantik..smart..contoh kereta ke baju ke..IPad ke..mahal 2..mesti kita kata..teringinnya nak benda ne..tapi..mahal...kita tak mampu..jangan mengeluh...insyaAllah..kita akan dapat lebih dari tu...cuma Dia nak kita berusaha dulu..baru puas hati dengan apa yang kita dapat...mungkin Dia nak bagi benda yang paling mahal dan cantik yang orang lain tak dapat...begitulah sweetnya Dia pada kita...


    Bila hati kita gelisah...kita akan cari seseorang...seseorang yang dapat mentemteramkan hati kita..dapat bagi semangat supaya kita okay balik...tapi Dia..Dia dapat bagi kita lebih dari itu....bila kita ingat Dia pun hati kita dah cukup tenteram..dah rasa tenang...baiknya Dia pada kita..

    "(yaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah, hati menjadi tenteram."
    (Ar-Ra'd: 28)
    Bila kita buat salah...salah besar ke kecil ke...kadang-kadang ada yang tak dapat di maafkan...kalau orang lain buat salah dengan kita....berkali-kali kita fikir... nak maaf ke tak...perlu ke tak..nanti buat lagi...he3...tapi Allah...sentiasa maafkan kita..walaupun kita tak ingat Dia...selalu sakitkan hati Dia...tak dengar apa Dia kata...tak berusaha nak kenal Dia...Dia tetap baik...Dia selalu maafkan kita...Dia beri peluang kepada kita untuk memohon maaf dari Dia...sweetkan Dia pada kita...

    "Katakanlah, Wahai hamba-hambaKu yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri! Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sungguh, Dialah Yang Maha Pengampun, Maha Penyayang."
    (Az-Zumar: 53)
    Dialah pendamping yang baik..yang kekal...Dia memberi segalanya..Dialah penolong..Dia juga memberi rezeki...Dia juga memberi ketenangan kepada kita...Dia juga sentiasa ingat pada kita..Dia juga cintakan kita..Dia peneman kita..tempat untuk mengadu...Segalanya Dia ada...
    "Maka ingatlah kepadaKu, Aku pun akan ingat kepadamu..." (Al-Baqarah, 152)

    Notatanganku-----> Pernah terbaca artikel ne..just tulis apa yang ingat n diubah sendiri oleh tuan punya blog ne...(^_^) untuk diri ini dan kamu2 juga...

    Doodle di atas diambil dari SINI...



    Labels:


    0 comments

    back | >Newer Post