Anasyaurah
music Player goes here
[ ]







  • Terukir di bintang...
  • Wordless Wednesday..
  • Wordless wednesday...
  • Baiknya dan sweetnya Dia..
  •    halo2....saja nak try je...r lama x update k...
  • Hari yang bermanafaat..
  • saya
  • Im tuwenty plus one!
  • Not feeling Good...
  • Sahabat Oreo... ON Saturday, 3 March 2012 AT 10:46 pm
     
     

    Baru tertengok video ne kat wall sorang sahabat....ingat video apa..bila tengok...tersentuhnya....rasa sedih lak...he3...
    pengorbanan seorang sahabat...tak kisah pun diri jadi macamna asalkan shabat2 dia happy...biar sakit pun tak pa...huhu..teringat je roomate2..rindunya kat kawan2....dah 8 bulan tak jumpa....

    Cerita tentang sahabat ne....macam2 sahabat ada kan....ada sahabat yang boleh gelak ketawa bersama kita..ada juga yang tak okay dengan kita..tapi tetap sahabat kita...setiap orang ada identiti sendiri,,,
    bagusnya seorang sahabat yang dapat membimbing kita ke jalan yang lebih baik....bagus juga seorang sahabat yang dapat berkongsi suka duka dengan kita...suka bersama..menangis pun bersama....saling membantu...
    susah nak cari sahabat yang sejadi....kerana seorang sahabat belum tentu dapat memahami dan menjadi sahabat yang kita nak.... tapi... walaupun begitu....sebagai seorang sahabat..kita haruslah terima dia seadanya...tak kisahlah siapa pun dia...tetap sahabat kita kan....(cewah..)
    rindunya sya pada nasihat kawan-kawan..rindunya nak keluar bersama...sembang macam-macam benda....
    insyaAllah....panjang umur dapat berjumpa...3 bulan je lg....mesti banyak ceritanya....
    kalau kita nak dapat seorang sahabat yang baik..kita mestilah jadi seorang sahabat yang baik juga...
    Sahabat yang menunjukkan kebaikan kepada kamu, adalah sahabat yg baik. Dan sahabat yang menunjukkan kesalahan kamu, adalah sahabat yg paling baik ~ hukuma~

    Sabda Rasulullah SAW
     " Tidak beriman seorang daripda kamu sehingga dia mengasihi saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri."
    Jom tengok pesanan al-Qamah kepada anaknya..:


    “Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, maka hendaklah engkau memilih orang yang sifatnya seperti berikut:


    1 - Pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya, dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah, dia suka mencukupi keperluan.

    2 – Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, dia suka menerima dengan rasa terharu, jikalau ia melihat kebaikan yang ada pada dirimu, dia suka menghitung-hitungkan (menyebutnya) .

    3 – Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, ia suka menerima dengan rasa terharu dan dianggap sangat berguna, dan jika ia mengetahui mengenai keburukkan dirimu ia suka menutupinya.

    4 – Pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu, dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu.

    5 – Pilihlah sahabat yang jikalau engkau berkata, ia suka membenarkan ucapan dan bukan selalu mempercayainya saja. Jikalau engkau mengemukakan sesuatu persoalan yang berat dia suka mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya, dia suka mengalah untuk kepentinganmu.
    (DISINI)     


    Notatanganku----> Saya bersyukur kerana dapat sahabat2 saya baik.Sayang korang... terima kasih!!





    0 comments

    back | >Newer Post