Anasyaurah
music Player goes here
[ ]







  • ...JeAlouS...
  • bye...bye tudung biru.....
  • Mampukah kita???
  • .....
  • result oh result...............
  • no title....
  • my target!
  • cuti...
  • praktikal....
  • girls out...
  • ON Saturday, 10 December 2011 AT 10:53 pm
    Salam.....

    Semoga dalam keadaan baik....=)

    Hari ne hangout ngan linda,dayah,azwa.... 2 jala....huhu...nothing 2 do....

    malam ne saja baca2 blog..2 jela keja sy...disaat cuti bermula,,,,he3....

    so....terbaca entry hamba Allah ini....=)
    subhanallah...
    terasa...'Ya Allah....aku bersyukur atas segala nikmat yg kau berikan'.....
    terasa...'tabahnya dia melalui hari2 dia tanpa ada apa2 kesakitan dan kesusahan....pandainya dia menyembunyikan segala kesakitan..always smile'....
    terasa  'kagumnya aku..kalau aku bolehka macam 2??'....

    Mungkin Allah pilih dia untuk beri kesusahan kerana Allah tahu dia layak...kita xtau lg bila...mungkin dimasa hadapan..mungkin esok..lusa...dah hari2 selepas ini...kita xtau...segalanya bukan kehendak kita....

    ''Allah tidak akan membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya''


    (Al-Baqarah ayat 286)

    Anas r.a. berkata: Nabi saw. bersabda, “Sesungguhnya besarnya pahala itu tergantung pada besarnya cubaan. Sesungguhnya apabila Allah Ta’ala itu mencintai suatu kaum maka Dia mengujinya. Barang siapa yang rela menerimanya, dia mendapat keredhaan Allah, dan barang siapa yang murka, maka dia pun mendapat kemurkaan Allah” (H.R.Tirmidzi)

    Maksudnya setiap ujian yg kita lalui ini..biar teruk..biar ringan...senang...susah....sakit..pedih..segalanya DIA dah tahu yg kita mampu melauinya....sebab 2 la DIA merancang ini untuk kita...Allah mempunyai rahsia nya tersendiri kenapa DIA menguji kita....Allah syg pada kita =)

    Kita harusla terima kan....=)



    -
    -
    -
    -
      -  
    >>>>----waktu accident hari 2...sakit...walaupun sikit...tapi sakit....ada juga tertanya..kenapa sy???kenapa Allah jadikan aku yang ada di situ..kenapa aku yg kena....kenapa x org lain....astagfirullah....lemahnya aku...

    >>>>---tiap2 hari melalui jalan 2 okay je....tapi kenapa hari ne lain...sebab Allah dah tetapkan...macamna pun Allah dah rancang yg kita akan jadi macam 2...kalo tidak mesti Allah salurkan dalam hati ini agar x lalu jalan 2 kan...=)

    >>>>>----tapi...inilah dugaan..kesusahan...sikit ja..mungkin ini buat kita sedar...kita mesti redha...ada org lain yg lebih teruk dugaannya daripada kita....seharusnya kita bersyukur n bersabar...



    Kenapa sakit???
    sebab sakit 2 boleh menghapuskan dosa....mungkin dengan cara ini kita dapat kurangkan dosa kita..sakit itu ialah nikmat drpada Allah juga....selalu kita sihat..mungkin dengan sakit ni kita dapat menginsafi diri kita n bermunasabah dalam diri....dengan ini kita akan lebih ingat Allah...


    Abu Said dan Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahawa Nabi saw. bersabda: 
    “Seorang muslim yang ditimpa penderitaan, kegundahan, kesedihan, kesakitan, gangguan, dan kerisauan, bahkan hanya terkena duri sekalipun, semuanya itu merupakan kafarat (penebus) dari dosa-dosanya (H.R. Bukhari dan Muslim)

    Mungkin kesan dari sakit ini..ujian ini adalah kesan yg terbaik dalam hidup kita....jadi..kita kenalah sentiasa berdoa padaNYA sebab DIA lah tempat kita mengadu...DIA tahu segalanya..Allah lah tempat kembali atas segala masalah yg membelenggu diri kita...=)



    Allah knows better...=)Apa yg ditetapkan itulah yg terbaik....


    p/s...ingatan untuk diri sendiri juga..=)

    0 comments

    back | >Newer Post